zondag 30 juni 2013

De buit van deze week ...

Het is een gewoonte in onze familie, langs vaders kant, om op vrijdagavond samen te komen (in de mate van het mogelijke en ook naargelang de zin om te gaan ;) ). Afgelopen vrijdag ben ik ook nog eens meegegaan, aangezien dat al een tijdje geleden was. En werd De vriend ook voorgesteld aan zij die hem nog niet ontmoet hadden.
 
Mijn Tante D begon te vertellen dat ze die dag flink had opgeruimd en 4 volle dozen en een paar zakken naar de kringloopwinkel had gebracht (wat ik een beetje zonde vond, misschien kon ik er nog iets mee doen, maar goed). Meter A vertelde over de oude poef in de woonkamer die ook naar de kringloop mocht, aangezien de scharnier had het begeven. Snel keek ik over mijn schouder naar die poef en ik was verkocht, die moest ik hebben. Ik vroeg dit natuurlijk eerst vriendelijk en dit werd goedgekeurd. Natuurlijk, zo'n poef met scharnier (dat dus niet meer werkte), daar zit meestal ook wat in. In dit geval, knuffels waar de kleinkinderen (waaronder mezelf) vroeger mee gespeeld hadden. Maar aangezien de kleinkinderen niet meer zo klein zijn, mocht blijkbaar de inhoud ook weg. Niet dat ik die knuffels persé mooi vind, of wou hebben, maar er zit een zekere nostalgie aan en natuurlijk wat herinneringen. Dus deze verhuisden, samen met de poef vrijdag naar mijn plekje op de zolder. Hieronder mijn buit, de poef met zijn 5 (totaal verschillende) bewoners: Ernie, Suske, Agumon, Meneer de beer en meneer konijn.
 





 
Dit was dus de buit die me helemaal niets kostte, alleen wat moeite.
 
Dan is er ook die andere buit, die net wat meer dan alleen wat moeite kostte. Die buit vond ik in deze leuke winkel, waar ik uren zou kunnen spenderen, moest mijn budget het toelaten. De buit bestond uit een coupon blauwe fleecestof van geruime grootte, waar nog geen bestemming voor is, een 'groen met witte stippen'-stofje dat waarschijnlijk zal omgevormd worden tot rokje en een hierbij passende rits. Een biais om een rokje uit haar boek af te werken. Een coupon met bloempjes, deze heeft ook nog geen bestemming. Een groot stuk groene stof met leuke bloempjes waarvoor de bestemmingen binnensijpelen in mijn hoofd. Een leuk walvisstofje waarvoor ik misschien al een bestemming heb, maar deze is nog niet voor direct. Enja, en als laatste eigenlijk hetgene waarvoor ik naar daar ging, velcro ZONDER kleeflaagje. En zo kwam ik met een goed gevoel buiten en met wat minder gewicht in mijn portemonneetje. ;)
 


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten