zaterdag 19 oktober 2013

Blauw...

Woensdag maakten we biscuittaarten. Ook hierbij was de keuze van afwerking groot, zo konden we er maken met fruit, chocolade, marsepein, ... .
 
Ik had eerder die dag aan Mr Daydream gevraagd wat hij wou, zijn keuze was snel gemaakt, het zou een biscuittaart worden afgewerkt met marsepein. Dus ik naar school met in mijn hoofd een biscuittaart met marsepein, hoe deze eruit ging zien was mij nog een groot raadsel.
 
Onze leerkracht zei dat we voor de kleur van de marsepein heel veel keuze hadden. Zo werd er ondermeer voor geel, rood en naturel gekozen, maar ik zou mezelf niet zijn als ik niet iets speciaals wou. Mr Daydream had deels de afwerking mogen kiezen, dus waarom ook niet marsepein in zijn lievelingskleur, blauw dus. En zo geschiede het, de blauwe kleurstof werd aan de marsepein toegevoegd en het kneden en mengen kon beginnen. Niet alleen de marsepein kleurde mooi blauw, ook mijn handen hadden de eer om een blauw kleurtje te krijgen.
 
Maar nu, hoe ging de taart verder afgewerkt worden. Tot een half uur voor het einde van de les, had ik nog steeds geen idee. Wel had ik al beslist dat het 'iets met witte chocolade' moest worden. Dus de taart kreeg een witte chocoladeband en bovenaan kwam de marsepein. En daar stond mijn taart dan, zo 'kaal'. Voor mij was mijn doel al bereikt. Een biscuittaart met ananas, afgewerkt met witte chocolade en blauwe marsepein.
 
Gelukkig kan onze leerkracht toveren, hij maakte met witte en melkchocolade versiering. Uit een overschot van de knalrode marsepein van een medeleerling werd een roos getoverd en ook een restje bruine en gele marsepein kon omgetoverd worden als herfstblad. En zo werd mijn taart toch nog een juweeltje (alee, dat vind ik toch) Mijn taart was speciaal, dat wel, maar ach.. Ik zal ook altijd een specialleke blijven.. (iedereen is toch speciaal op zijn manier, niet?)


1 opmerking: